Bu Blogda Ara

27 Temmuz 2013 Cumartesi

Bir Tahtacı Ozanı: Dertli Şimşek [Hasan Şimşek], Akçaeniş, Elmalı - Antalya (eylül 1953)

Bir Tahtacı Ozanı: Dertli Şimşek
[Hasan Şimşek],
Akçaeniş, Elmalı - Antalya (eylül 1953)
/ İsmail Engin koleksiyonu

Sağdaki: Hasan Şimşek,
soldaki Rıza Sivri;
Akçaeniş, Elmalı - Antalya
(eylül 1953)
/ İsmail Engin koleksiyonu
Özgeçmişim

Bin dokuzyüz otuz dörtte doğdum ben /
Yılım varda ayım günüm yok benim /
İki çocuk üçüncüsü oldum ben /
Yılım varda ayım günüm yok benim //

Babam Mehmet anam Fatma adları /
Aç kalmışlar pişirmişler otları /
Hastalıktan ölmüş bir çok fertleri /
Yılım varda ayım günüm yok benim //

Antalya ilinin Manavgat Dağı /
Kurbanlar kesilmiş yapmışlar payı /
Toplanıp yemişler emmiyle dayı /
Yılım varda ayım günüm yok benim //

Babam çok yıpranmış yokluk içinde /
Zorluk çekmiş yaşamında geçimde /
Yazın yayla kışın sahil göçünde /
Yılım varda ayım günüm yok benim //

Ben çocukken yerleşmişler toprağa /
Sıra gelmiş çadırları satmaya /
İkodalı dam yapmışlar yatmaya /
Yılım varda ayım günüm yok benim //

Dertli Şimşek konduk, göçtük yerleştik /
Kederlerde sevinçlerde birleştik /
Sazlar çaldık dertli dertli söyleştik /
Yılım varda ayım günüm yok benim //

Berlin, 28.12.1994 [1]

Çarıktı

Beş yaşımdan beri çalıştım durdum /
Ayakkabım bayramlarda çarıktı /
Şalvarım yırtıldı yamalar vurdum /
Ayakkabım bayramlarda çarıktı //

Babam yoksul idi hep yavan yedik /
Altı kardeş bir odada büyüdük /
Birbirimize sarılarak uyuduk /
Ayakkabım bayramlarda çarıktı //

Yorganımız bir taneydi yetmezdi /
Soğuklarda uykularda tutmazdı /
Birbirimize sarılarak uyuduk /
Ayakkabım bayramlarda çarıktı //

On beşe gelince biraz büyüdüm /
Gece gündüz kazanç için yürüdüm /
Yoruldukça ayaklarım sürüdüm /
Ayakkabım bayramlarda çarıktı //

Yaşım onsekizde çarığı attım /
Parasını verdim papucu tuttum /
Tarlada çalıştım tozları yuttum /
Ayakkabım bayramlarda çarıktı //

Dertli Şimşek yıllar yılı ezildim /
Tane tane tespihlere dizildim /
Yırtık yamağa giye giye büzüldüm /
Ayakkabım bayramlarda çarıktır. //

22.04.1989 [2]

[1] Bkz. Hasan Şimşek: Geçip Gittin Nesin Sen. Ece Ajans, Antalya 1996: 2
[2] Bkz. Hasan Şimşek: Bir Sevgiden Bir Yaşamdan - Şiirler -. Yön Matbaacılık, [Antalya?] 1994: 1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder