Bu Blogda Ara

26 Şubat 2024 Pazartesi

İsmail Engin : Öykü - Jesus

[İsmail Engin] Geçtiğimiz günlerde bir Facebook profiliyle karşılaşmıştım. Şimdilerde bulamıyorum. Niçin din değiştirdiğini anlatıyordu..

* * *

Dün telefonumu düşürdüm. 13 yıllık tuşlu cep telefonum kırıldı. Kızım halime bakıp epey üzüldü. "Baba benim eski android telefonumu vereyim, onunla idare et" dedi. Başka çarem yoktu. ancak, kullanmasını bilmiyorum.

* * *

Telefondan internete girdim ilk kez, farklı birşeymiş. Alışmam zor... Bit pazarından eski kırmızı telefonum gibi bir telefon arayacağım. onu her yerden renginden dolayı seçebiliyor, görüyor, klasik zil sesini duyabiliyordum.

* * *

Yolculuktayım, internete bakıyorum, kızımın öğrettiği gibi girebildim. Henüz WhatsApp kullanmıyorum. Telefon da edemiyorum. Zira android telefondan nasıl arayacağımı bilemiyorum. Bunları düşünür ve telefonu kurcalarken, durakta otobüse biri binmiş. Otobüs şoförünün cıyaklamasından anladım.

Birden otobüs değil, yolcular hareketlendi.

"Ne oluyor?" diye bakındım etrafa. Bir ses duydum, sanki: "ben Jesus'um", diyordu.

Otobüsün koridorunda ne göreyim, anadan üryan biri.

Şoför, "in" diyor, o, "Jesus'um"...

Arada birkaç ıslık sesi, "fıyyt, fıyyyyt.."

Üryan vatandaş otobüste turluyor, yolculara kağıt dağıtıyor.

Eski alışkanlıkla "bildiri" herhalde diye düşündüm. Önümde durdu: "ben Jesus'um!" dedi.

Gayri ihtiyari "eeee" sesi çıktı ağzımdan. Şöyle bir baktım tepeden tırnağa.. Şaşkınlıkla aldım uzattığı kağıdı.

O arada dönmüş, durağa geri inmeye çalışıyordu.

Tekrar, "fıyyyyt" sesi yükseldi, yolculardan. Ben de baktım, herkes gibi; kağıda değil, ama bu kez de topuktan tepeye "Jesus"a...

Uydum diğer yolculara, "fıyyyyttt" yaptım, hemen arkasından ıslıkla. Takma dişlerim ağzımdan fırlarcasına..

Geldiği gibi gitti, "Jesus".. Anadan üryan.

Otobüs şoförü telefonuna sarılmış, bir yerleri arıyordu, beyhude bir uğraşla.. Yolcular, kapı tarafındaki camlara üşüşmüş, muhtemelen başka "Jesus"lar var mı diye durağa bakıyordu.

Dışarıda 3 derece ısı.. Kendi kayboldu; "Jesus"un sadece elimize tutuşturduğu tebliği kaldı.

Ve baktım, üzerinde tek kelime yazıyordu: "Jesus".. | @ismailenginhd [25.02.2024]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder